Assisi a Siena

18. září 2007 v 16:35
Počas môjho tretieho víkendu v Perugii sme navštívili dve nádherné mestá.

Ako som už povedala, že do Assisi sa musím vrátiť, tak sa aj stalo a v sobotu ráno- (ach-vlastne nie, po piatkovej party keď sme sa vrátili domov o pol šiestej ráno a po troch hodinách výdatného spánku a dvoch hodinách čakania, kým budeme všetci- v sobotu na obed) sme nasadli na vlak o 12. 14 a po pol hodinke sme vystúpili na stanici s názvom Assisi, ktorá sa však nachádza v mestečku Santa Maria degli Angeli a do Assisi je to pekný kus cesty- a čo viac- cesty do kopca, pretože mestečko leží na Monte Subasio, vyhasnutej sopke:

Cesta do Assisi je dláždená malými kachličkami a na každej z nich je vyryté meno pútnika a miesto, kde sa začínala jeho cesta za svätým Františkom. My sme jeho katedrálu videli celou cestou nad sebou a každým krokom bola majestátnejšia a krajšia:

Keď sme konečne došli hore, niektorým trvalo dlhšie kým nabrali druhý dych- celý deň bolo vonku okolo 30 stupňov a slniečko pekelne pálilo, ale katedrála stála zato.

Začala sa stavať roku 1228, dva dni po vysvätení Františka a fresky v hornom kostole ukazujú celý jeho život, zatialčo v dolnom chráme je jeho hrob a svätyňa.

Kamaráti potom nechali mňa, aby som ich zaviedla k San Rufinu, čo bola samozrejme chyba, ako vždy keď sa niekto spolieha na môj orientačný zmysel. A tak sme sa stratili- ocitli sme sa na malinkej cestičke strmo do kopca a spoza plota na nás divoko brechal pes, ale prekonali sme strach a po asi 15 minútach chôdze lesom sa pred nami otvoril nádherný pohľad- došli sme k Rocca Maggiore- najvyššej pevnosti… a pod nami ležalo Assisi a keďže v ten deň tam bola slávnosť, počuli sme ozvany trúbiek a bubnov.

Z veží Rocca Maggiore sme videli hory Umbrie a mestečká- a na kopci oproti nám sa týčilo dalšie obrnené mesto- a bola to Perugia.
A tak sme išli cez úzke uličky dolu, od kostolíku ku kostolíku, z námestia na námestie, osviežovali sme sa granitou a samozrejme sme si neodpustili výbornú kávu.
Večer som myslela, že už viac kopcov nezvládnem, ale na moje prekvapenie sme si to vyšlapali do historického centra, kde bolo na hlavnom námestí postavené pódium a okolo pol desiatej sa začal koncert. Asi to bol nejaký známy spevák, pretože námestie aj hlavné korzo boli úplne plné a nedalo sa hýbať ani dýchať, tak sme to veľmi rýchlo vzdali a bežali do postele- oddýchnuť si pred nedeľným výletom.

Na druhý deň sme sa vydali do Sieny, krásneho mestečka vzdialeného asi hodinu a pol od Perugie. Keď prejdete hranice Umbrie a ocitnete sa v Toskánsku, pocítite ohromný rozdiel- vône, farby, polia, slnečnice, vily uprostred ničoho, vinice, všetko ako z palety maliara, vežičky a mestečká a všetko zaliate žiarou slnka… Siena je jedno z najkrajších toskánskych miest, ktoré stáročia obchoduje s Florenciou a rod Medici, ktorí vlastnili najkrajšie vily Florencie, má mnoho domov a múzeí aj v Siene.
Toto je Siena:
...a toto náš prvý známy:)
Jediný problém bol, že v nedeľu je spojenie medzi Sienou a Perugiou veľmi slabé, takže jediný a posledný autobus, ktorý v ten deň išiel naspäť domov, bol ten o 16.40, takže zostalo príliš mnoho miest, ktoré sme si nestihli pozrieť… Na druhej strane to najdôležitejšie sme stihli a večer sme sa po sprche unavené k smrti uložili do postele a povedali sme si: Tento víkend stál zato….

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.